domingo, 30 de agosto de 2009

Lac de Montoliu (Val d'Aran)

Excursión corta y al alcance de todos los públicos que permite conocer el Maubèrme, pico dominante de la aisladas montañas del norte de la Val d'Aran. Tenemos que ir hasta Bagergue, y desde allí seguir por la pista que lleva a la Borda dera Lana. Un poco antes de llegar cogeremos el desvío hacia las minas de Liat. Este tramo de pista (unos 7 km.) asciende de manera vertiginosa por encima del cauce del río Unhola, y no es nada aconsejable si no vamos en un 4x4. Dejamos el coche cerca del poste indicador del GR-211 que encontramos pasada la cabaña del Calhaus. El sendero comienza a ascender a la derecha, y luego vira a la izquierda ya de manera más suave. Nos llevará una hora escasa llegar al Lago de Montoliu (2.380m.), remontando un desnivel de poco más de 300 m. Desde allí, quien quiera seguir andando tiene un buen número de opciones: subir al Tuc de Maubèrme, conocer las vecinas minas abandonadas o remontar la Colhada Nera, con unas vistas espectaculares que incluyen el macizo de las Maladetas.

Excursió curta i a l'abast de tothom que ens permet conèixer el Maubèrme, el cim dominant de les aïllades muntanyes del nord de la Vall d'Aran. Hem d'anar fins a Baguergue i continuar per la pista que porta a la Borda dera Lana. Una mica abans d'arribar agafem el desviament que surt a la dreta cap a les Mines de Liat. Aquest tram de pista (uns 7 km.), s'enfila de manera vertiginosa per sobre del llit del riu Unhola, i no és gens aconsellable si no anem en un vehicle 4x4. Deixem el cotxe prop del senyal indicador del GR-211 que trobarem passada la Cabana des Calhaus. El sender puja cap a la dreta, i després tomba a l'esquerra amb un ascens més suau. El camí fins al Lac de Montoliu (2.380m.) no arriba a una hora, ens durà uns 50 minuts, amb un desnivell total de poc més de 300 m. Un cop allà, no falten les opcions per a aquells que vulguin seguir caminant: pujar el Maubèrme, visitar les mines veïnes abandonades o remuntar la Colhada Nera, que ens ofereix unes vistes espectaculars en totes dels direccions, amb el massís de la Maladeta al darrere.