lunes, 17 de diciembre de 2012

Excursiones con raquetas: Santuari de Montgarri (Val d'Aran)

Santuari de Montgarri

Una excursió fàcil que, com la ruta que us vam presentar en el post anterior a los Llanos de La Larri, és una excel.lent opció per iniciar-se en el món de les raquetes de neu. El punt d'inici el trobem al final de l'aparcament del Pla de Beret (1.850 m), a l'estació d'esquí de Baqueira-Beret. És una ruta circular, per la qual la podem fer en el sentit que desitgem. La nostra recomanació és fer l'anada pel sender i tornar per la pista. El camí que agafem és un tram del GR-211 que ens porta per dins del bosc amb la Noguera Pallaresa a la nostra dreta. La part més espectacular del recorregut arriba quan apareix en la distància el recòndit santuari de Montgarri (1.654 m.), cobert de neu i rodejat de muntanyes. L'antiga rectoria acull un refugi on podem menjar i allotjar-nos. La tornada al Pla de Beret la farem per la pista, molt més transitada que el sender perquè per aquí hi passen les motos de neu i els trineus arrossegats per gossos.

Temps: Total: 3h 30 min/ 4h  (ruta circular, anada 1 h 45 min)
Desnivell: 205 m.

Una excursión fácil que, como la ruta a los Llanos de La Larri que os propusimos en el post anterior, es una excelente opción para iniciarse en el mundo de las raquetas de nieve. El punto de inicio lo encontramos al final del aparcamiento del Pla de Beret (1.850 m), en la estación de esquí de Baqueira-Beret. Es una ruta circular, por lo que podemos hacerla en el sentido que prefiramos. Nuestra recomendación es ir por el sendero y volver por la pista. El camino que cogemos es un tramo del GR-211 que se adentra en el bosque con el río Noguera Pallaresa a nuestra derecha. La parte más espectacular del recorrido llega cuando aparece en la distancia el recóndito santuario de Montgarri (1.654 m.), cubierto de nieve y rodeado de montañas. La antigua rectoría acoge un refugio, donde podemos comer y alojarnos. El regreso al Pla de Beret lo haremos por la pista, mucho más transitada porque por ella pasan las motos de nieve y los trineos arrastrados por perros.

Tiempo: Total 3h 30 min/ 4 h (ruta circular, ida 1h 45 min)
Desnivel: 205 m.

After the route to Llanos de La Larri, here we present you another wonderful trail to walk with your snowshoes. The path starts in the parking lot of Pla de Beret (1.850 m), in Baqueira-Beret ski station and it ends in Sanctuary of Montgarri (1.654 m), a beautiful small church lost in the middile of the mountains. Here you'll find a refuge (in the picture) where you can eat and sleep.

Time: Total 3h 30 min/ 4 h (one way 1h 45 min)
Difference in height: 205 m.

   

dossarrios@gmail.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario